Domino / Parter
  • Event Time:

Learning and Unlearning – Serie de ateliere la Domino Cluj

Workshop: 28 mai 2017, începând cu ora 15:00; durata variabilă până la epuizarea celor 130 de întrebări
Realizat de: Apparatus 22, Diana Marincu, Sandra Demetrescu
Participanți: înscrieri deschise
Deadline înscrieri: 27 mai (în limita locurilor disponibile)
Contact: Diana Marincu (e-mail: dianamarincu@yahoo.com, tel: 0723662345)

Programul Learning and Unlearning este o inițiativă a Fundației Plan B Cluj, gândită cu scopul de a prezenta practica unor artiști români importanți în formula unui atelier de lucru.

facebook


Despre Learning and Unlearning #6 cu Apparatus 22 – Positive Tension (on curating)

E oare posibil să introduci un maraton, o petrecere și o școală alternativă într-o pungă de hârtie?
Se pare că da, și dovada este Positive Tension (curating kit) de la Apparatus 22 – o pungă de hârtie maro ce conține câteva sute din probabil cele mai mari confetti produse vreodată, însoțite de un set de instrucțiuni tehnice ce nu duc lipsă de umor.
Toate aceste ingrediente pregătesc la Domino, în data de 28 mai 2017, Apparatus 22 – Positive Tension (on curating), petrecerea care se dovedește a fi cu surprize, de vreme ce bulinele de confetti în culori apetisante sunt inscripționate cu peste o sută de întrebări despre curatoriat.
Mai precis, explozia de confetti va așterne pe jos 130 de diverse întrebări – de la cele fundamentale la unele care nu apar prea des în mediul academic, de la întrebări analitice la cele care presupun răspunsuri intuitive, de la abstract la foarte precis – pe nenumărate teme (inclusiv mituri, tabuuri și reguli) despre curatoriat și relația cu publicul, artiști, instituții, moșteniri, etică, noi moduri de lucru în artă, viitor etc. și care toate transformă lucrarea-performance într-un maraton al gândirii critice.
Ești curator/curatoare, artist-curator, student/ă la istoria artei sau urmezi un program de training curatorial?

Gata de party? de maraton? de școală?


Positive Tension (curating kit) este o lucrare Apparatus 22 cu întrebări formulate de Apparatus 22 și contribuții de Geir Haraldseth, Levi Easterbrooks, Matt Hanson & Ludovica Parenti, Alen Ksoll, Tereza Jindrová și KILOBASE BUCHAREST.
Lucrarea a fost produsă în urma discuțiilor și atelierelor de lucru care au avut loc în cadrul școlii de vară “How many cures can a curator cure?” organizată de Geir Haraldseth între 5 -18 august 2016, la Rogaland Kunstsenter, Stavanger, Norvegia. Positive Tension (curating kit) este distribuit de Rogaland Kunstsenter și de KILOBASE BUCHAREST – cu sprijin suplimentar din partea Temad.
Performance-ul Positive Tension (on curating) a fost prezentată până acum în colaborare cu KILOBASE BUCHAREST în Torino la DuParc Residence și în Brussels la Loft, în Baku la Yarat Academy; în următoarele luni urmează o serie de prezentări ale lucrării între altele la Stedelijk Museum împreună cu De Appel CP, Amsterdam, Ujazdowski Castle – Centre for Contemporary Art, Varșovia, NABA Milan, École Nationale Supérieure d’Art (National School of Art/ENSA) Bourges etc.
Lucrarea face parte din seria Positive Tension, în care colectivul Apparatus 22 folosește întrebări ca strategie în declanșarea unor procese de gândire critică. Acestă serie a debutat în 2012 cu Positive Tension (In the air): cinci explozii enorme care au răspândit în curtea enormă a MuseumsQuartier Viena sute de mii de confetti uriașe inscripționate cu douăsprezece întrebări care au abordat chestiuni critice legate de modă: consumerism, autentic vs. fals, valoarea noului, statutul designerului de modă, rolul tehnologiei în distribuirea modei.


Apparatus 22 este un colectiv transdisciplinar de artă inițiat în ianuarie 2011 în București de membrii actuali Erika Olea, Dragoș Olea, Maria Farcaș împreună cu Ioana Nemeș (1979 – 2011). Începând din 2015, membrii colectivului lucrează între București și Bruxelles.

_________________________

Program cultural co-finanţat de Administraţia Fondului Cultural Naţional. Programul nu reprezintă în mod necesar poziţia Administrației Fondului Cultural Național. AFCN nu este responsabilă de conținutul programului sau de modul în care rezultatele programului pot fi folosite. Acestea sunt în întregime responsabilitea beneficiarului finanțării.

Proiect realizat cu sprijinul Primăriei şi Consiliului Local Cluj-Napoca.